laa-logo
Draai je apparaat
laa-logo
Draai je apparaat

Kantoorklachtenregeling

1. begripsbepalingen

In deze kantoorklachtenregeling wordt verstaan onder:
– klacht: iedere schriftelijke uiting van ongenoegen van of namens de cliënt(e) jegens de advocaat of de onder diens verantwoordelijkheid werkzame personen over de totstandkoming en de uitvoering van een overeenkomst van opdracht, de kwaliteit van de dienstverlening of de hoogte van de declaratie, niet zijnde een klacht als bedoeld in paragraaf 4 van de Advocatenwet;
– klager: de cliënt of diens vertegenwoordiger die een klacht kenbaar maakt;
– klachtenfunctionaris: de advocaat die is belast met de afhandeling van de klacht;

2. toepassingsbereik

1. Deze kantoorklachtenregeling is van toepassing op iedere overeenkomst van opdracht tussen Letselschade Advocaat Amsterdam en de cliënt(e).
2. Iedere advocaat van Letselschade Advocaat Amsterdam draagt zorg voor klachtafhandeling conform de kantoorklachentregeling.

3. doelstellingen

a. het vastleggen van een procedure om klachten van cliënten binnen een redelijke termijn op een
constructieve wijze af te handelen;
b. het vastleggen van een procedure om de oorzaken van klachten van cliënten vast te stellen;
c. behoud en verbetering van bestaande relaties door middel van goede klachtenbehandeling;
d. verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening met behulp van klachtbehandeling en klachtanalyse.

4. informatie bij aanvang dienstverlening

1. Deze kantoorklachtenregeling is openbaar gemaakt. De advocaat wijst de cliënt(e) voor het aangaan van de overeenkomst van opdracht erop dat het kantoor een kantoorklachtenregeling hanteert en dat deze van toepassing is op de dienstverlening.
2. Letselschade Advocaat Amsterdam heeft in de algemene voorwaarden opgenomen bij welke onafhankelijke partij of instantie een klacht die na behandeling niet is opgelost, kan worden voorgelegd ter verkrijging van een uitspraak en heeft dit bij de opdrachtbevestiging kenbaar gemaakt.
3. Klachten als bedoeld in artikel 1 van deze kantoorklachtenregeling die na behandeling niet zijn opgelost kunnen worden voorgelegd aan de civiele rechter, tenzij de klacht een strikt tuchtrechtelijke strekking heeft: in dat geval is de klachtenregeling van de Orde van Advocaten toepasselijk. Indien het een klacht over een letselschadezaak betreft is ook het klacht- en tuchtrecht van de LSA Vereniging van toepassing

5. interne klachtprocedure

1. Indien een cliënt(e) het kantoor benadert met een klacht, dan wordt de klacht doorgeleid aan mr. L.D. Foe, die daarmee optreedt als klachtenfunctionaris. Als klager hiertegen bezwaar heeft, kan Letselschade Advocaat Amsterdam een andere klachtenfunctionaris aanwijzen.
2. De klachtenfunctionaris stelt degene over wie is geklaagd in kennis van het indienen van de klacht en stelt de klager en degene over wie is geklaagd in de gelegenheid een toelichting te geven op de klacht.
3. Degene over wie is geklaagd tracht samen met de cliënt(e) tot een oplossing te komen al dan niet na tussenkomst van de klachtenfunctionaris.
4. De klachtenfunctionaris handelt de klacht af binnen vier weken na ontvangst van de klacht of doet met opgave van redenen mededeling aan de klager over afwijking van deze termijn met vermelding van de termijn waarbinnen wel een oordeel over de klacht wordt gegeven.
5. De klachtenfunctionaris stelt de klager en degene over wie is geklaagd schriftelijk op de hoogte van het oordeel over de gegrondheid van de klacht, al dan niet vergezeld van aanbevelingen.
6. Indien de klacht naar tevredenheid is afgehandeld, tekenen de klager, de klachtenfunctionaris en degene over wie is geklaagd het oordeel over de gegrondheid van de klacht.

6. geheimhouding en kosteloze klachtbehandeling

1. De klachtenfunctionaris en degene over wie is geklaagd nemen bij de klachtbehandeling geheimhouding in acht.
2. De klager is geen vergoeding verschuldigd voor de kosten van de behandeling van de klacht.

7. verantwoordelijkheden

1. De klachtenfunctionaris is verantwoordelijk voor de tijdige afhandeling van de klacht.
2. Degene over wie is geklaagd houdt de klachtenfunctionaris op de hoogte over eventueel contact en een mogelijke oplossing.
3. De klachtenfunctionaris houdt de klager op de hoogte over de afhandeling van de klacht.
4. De klachtenfunctionaris houdt het klachtdossier bij.

8. Klachtregistratie

1. De klachtenfunctionaris registreert de klacht met daarbij het klachtonderwerp.
2. Een klacht kan in meerdere onderwerpen worden ingedeeld.
3. Minimaal eenmaal per jaar worden de verslagen en de aanbevelingen op het kantoor besproken en ter besluitvorming voorgelegd

tablet-review-placeholder tablet-phone-icon tablet-search-icon DIRECT HULP
020 737 1447
overons-main-video-menu
Wat zeggen onze klanten Onze klanten geven een uitstekende beoordeling!
Linda Mee
Linda Mee
Ik woon in Engeland en nadat mijn man een ongeluk had gehad in Amsterdam heb ik contact opgenomen met Liane die zijn claim op de meest professionele manier heeft afgehandeld, ze heeft hem van elke stap op de hoogte gehouden en is altijd behulpzaam en vriendelijk. Ik zou dit bedrijf van harte aanbevelen.
Manon Verkooyen
Manon Verkooyen
Liane is geweldig! Ze is ontzettend vriendelijk en begripvol, en het is haast een kunst hoe goed zij is in het duidelijk uitleggen van complexe zaken en duidelijk verwachtingspatronen communiceren. Zij heeft mij drie jaar lang bij gestaan in een letselschadezaak en ik kan niet blijer zijn met de uitkomst! Ik raad Liane van harte aan!
Grace Feitsma (CrazyGracie)
Grace Feitsma (CrazyGracie)
Ik heb laatst hulp gehad van een advocaat voor mijn letselschade, en ze was echt geweldig! Altijd super aardig en ze nam de tijd om alles goed uit te leggen. Het voelde echt fijn om met haar samen te werken, en ze heeft ervoor gezorgd dat ik de schadevergoeding kreeg die ik nodig had. Echt een aanrader als je juridische hulp nodig hebt!
Jelena van Oosten
Jelena van Oosten
Sinds april 2019 hebben wij een top ervaring gehad met mw. Liane Foe, als letselschade advocaat. Liane is heel zakelijk, professioneel en persoonlijk. Echt zeker een aanrader om hulp van Liane in te schakelen. Nu maart 2021 wordt de zaak afgerond. Ik heb een uiterst prettige ervaring de afgelopen jaren met mw de Foe gehad. Bedankt voor de goeie steun. Met vriendelijk groet, Jelena en Ysbrand
Anwar Rensen
Anwar Rensen
Mevrouw Foe heeft mij enorm goed geholpen na mijn Ongeval!
Samantha van der Lee
Samantha van der Lee
Wat ik echt fijn vind aan deze advocaat. Is dat ze zo veel mogelijk persoonlijke zorg aanbiedt en dat ze zo goed mogelijk naar een herstel probeert mee te kijken en echt opkomt voor een zo goed mogelijke schadevergoeding. Echt top!
Martien van Elferen
Martien van Elferen
Eerlijk, doorstatend , vastberaden, volhoudend en barmhartig. Dat is Liane.
Flor Silva da Cruz
Flor Silva da Cruz
Erg goed geholpen door Liane Foe.Is zeer betrokken en erg vriendelijk.Heeft alles goed afgehandeld, was erg revreden over haar! Ik zou haar zeker aanraden.
Bianca Brugman
Bianca Brugman
Liane heeft mij goed bijgestaan na een vervelende zaak met een conexxion bus, zij heeft mij duidelijk bij het eerste contact gezegd dat het erg moeilijk zou worden vanwege ontbreken getuiges, die waren er wel maar door de schrik niet genoteerd, ze is zeer empathisch en erg vriendelijk, je voelt je in ieder geval gehoord.
Jim Vandevoort
Jim Vandevoort
Ik ben ontzettend goed geholpen door Letselschade Advocaat Amsterdam. Ze nemen echt de tijd om alles uit te leggen en zorgen ervoor dat je je geen zorgen hoeft te maken!
js_loader
Over ons
overons-main-video-menu

We werken alleen voor slachtoffers, nooit voor verzekeraars. Onze hulp is vaak gratis, omdat we de kosten meestal op de veroorzaker verhalen.

Meer over ons Over onze aanpak
Is jou of een dierbare iets overkomen en twijfel je of je een zaak hebt? Beschrijf wat er is gebeurd
Onze klanten krijgen vaak een hogere vergoeding dan bij een juristenbureau. Overleg met de advocaat
020 737 1447