laa-logo
Draai je apparaat
laa-logo
Draai je apparaat

Kantoorklachtenregeling

1. begripsbepalingen

In deze kantoorklachtenregeling wordt verstaan onder:
– klacht: iedere schriftelijke uiting van ongenoegen van of namens de cliënt(e) jegens de advocaat of de onder diens verantwoordelijkheid werkzame personen over de totstandkoming en de uitvoering van een overeenkomst van opdracht, de kwaliteit van de dienstverlening of de hoogte van de declaratie, niet zijnde een klacht als bedoeld in paragraaf 4 van de Advocatenwet;
– klager: de cliënt of diens vertegenwoordiger die een klacht kenbaar maakt;
– klachtenfunctionaris: de advocaat die is belast met de afhandeling van de klacht;

2. toepassingsbereik

1. Deze kantoorklachtenregeling is van toepassing op iedere overeenkomst van opdracht tussen Letselschade Advocaat Amsterdam en de cliënt(e).
2. Iedere advocaat van Letselschade Advocaat Amsterdam draagt zorg voor klachtafhandeling conform de kantoorklachentregeling.

3. doelstellingen

a. het vastleggen van een procedure om klachten van cliënten binnen een redelijke termijn op een
constructieve wijze af te handelen;
b. het vastleggen van een procedure om de oorzaken van klachten van cliënten vast te stellen;
c. behoud en verbetering van bestaande relaties door middel van goede klachtenbehandeling;
d. verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening met behulp van klachtbehandeling en klachtanalyse.

4. informatie bij aanvang dienstverlening

1. Deze kantoorklachtenregeling is openbaar gemaakt. De advocaat wijst de cliënt(e) voor het aangaan van de overeenkomst van opdracht erop dat het kantoor een kantoorklachtenregeling hanteert en dat deze van toepassing is op de dienstverlening.
2. Letselschade Advocaat Amsterdam heeft in de algemene voorwaarden opgenomen bij welke onafhankelijke partij of instantie een klacht die na behandeling niet is opgelost, kan worden voorgelegd ter verkrijging van een uitspraak en heeft dit bij de opdrachtbevestiging kenbaar gemaakt.
3. Klachten als bedoeld in artikel 1 van deze kantoorklachtenregeling die na behandeling niet zijn opgelost kunnen worden voorgelegd aan de civiele rechter, tenzij de klacht een strikt tuchtrechtelijke strekking heeft: in dat geval is de klachtenregeling van de Orde van Advocaten toepasselijk. Indien het een klacht over een letselschadezaak betreft is ook het klacht- en tuchtrecht van de LSA Vereniging van toepassing

5. interne klachtprocedure

1. Indien een cliënt(e) het kantoor benadert met een klacht, dan wordt de klacht doorgeleid aan mr. L.D. Foe, die daarmee optreedt als klachtenfunctionaris. Als klager hiertegen bezwaar heeft, kan Letselschade Advocaat Amsterdam een andere klachtenfunctionaris aanwijzen.
2. De klachtenfunctionaris stelt degene over wie is geklaagd in kennis van het indienen van de klacht en stelt de klager en degene over wie is geklaagd in de gelegenheid een toelichting te geven op de klacht.
3. Degene over wie is geklaagd tracht samen met de cliënt(e) tot een oplossing te komen al dan niet na tussenkomst van de klachtenfunctionaris.
4. De klachtenfunctionaris handelt de klacht af binnen vier weken na ontvangst van de klacht of doet met opgave van redenen mededeling aan de klager over afwijking van deze termijn met vermelding van de termijn waarbinnen wel een oordeel over de klacht wordt gegeven.
5. De klachtenfunctionaris stelt de klager en degene over wie is geklaagd schriftelijk op de hoogte van het oordeel over de gegrondheid van de klacht, al dan niet vergezeld van aanbevelingen.
6. Indien de klacht naar tevredenheid is afgehandeld, tekenen de klager, de klachtenfunctionaris en degene over wie is geklaagd het oordeel over de gegrondheid van de klacht.

6. geheimhouding en kosteloze klachtbehandeling

1. De klachtenfunctionaris en degene over wie is geklaagd nemen bij de klachtbehandeling geheimhouding in acht.
2. De klager is geen vergoeding verschuldigd voor de kosten van de behandeling van de klacht.

7. verantwoordelijkheden

1. De klachtenfunctionaris is verantwoordelijk voor de tijdige afhandeling van de klacht.
2. Degene over wie is geklaagd houdt de klachtenfunctionaris op de hoogte over eventueel contact en een mogelijke oplossing.
3. De klachtenfunctionaris houdt de klager op de hoogte over de afhandeling van de klacht.
4. De klachtenfunctionaris houdt het klachtdossier bij.

8. Klachtregistratie

1. De klachtenfunctionaris registreert de klacht met daarbij het klachtonderwerp.
2. Een klacht kan in meerdere onderwerpen worden ingedeeld.
3. Minimaal eenmaal per jaar worden de verslagen en de aanbevelingen op het kantoor besproken en ter besluitvorming voorgelegd

tablet-review-placeholder tablet-phone-icon tablet-search-icon DIRECT HULP
020 737 1447
overons-main-video-menu
Wat zeggen onze klanten Onze klanten geven een uitstekende beoordeling!
ronald van dun (Ronald van Dun Hairstudio)
ronald van dun (Ronald van Dun Hairstudio)
Caspar Oostendorp
Caspar Oostendorp
Linda Mee
Linda Mee
Ik woon in Engeland en nadat mijn man een ongeluk had gehad in Amsterdam heb ik contact opgenomen met Liane die zijn claim op de meest professionele manier heeft afgehandeld, ze heeft hem van elke stap op de hoogte gehouden en is altijd behulpzaam en vriendelijk. Ik zou dit bedrijf van harte aanbevelen.
Oliver
Oliver
Uistekende ervaring! Het team was deskundig, begripvol en stond altijd klaar om te helpen. Ze hebben mijn zaak snel en professioneel afgehandeld. Ik ben zeer tevreden en raad ze zeker aan.
Asif Mirza
Asif Mirza
Goed geholpen door mevrouw Foe. U krijgt van mij 5 sterren.
Nourdin Rezzak
Nourdin Rezzak
Contacteerde Liane op de dag van mijn ongeluk en nadat we elkaar hadden gesproken heeft ze me alles duidelijk uitgelegd. Ze heeft me verteld wat ik allemaal kon verwachten en waar ik meteen actie voor moest nemen. Echt een heel fijn gesprek! Tussentijds contact opnemen voor vragen of extra uitleg was altijd mogelijk. Liane is een topper en een aanrader voor iedereen!!
Eki Carkic
Eki Carkic
Liane heeft me ongeveer 1.5 jaar bijgestaan, en ze heeft me zo goed geholpen met alles.Altijd er voor me geweest, een en al top!!Mocht je woonachtig zijn in Nederland, sws een dikke aanrader!Thanks Liane Foe!!
r _
r _
Ik had het voorrecht om met Letselschade Advocaat Amsterdam te mogen samenwerken en ik kon niet meer onder de indruk zijn van hun service. Als expat die in Amsterdam woonde, was het lastig om door de complexiteit van een letselschadezaak te navigeren. Het team van Letselschade Advocaat Amsterdam zorgde er echter voor dat het hele proces naadloos verliep.Vanaf het eerste consult waren ze professioneel, meelevend en zeer deskundig. Ze namen de tijd om elke stap van het proces in duidelijke bewoordingen uit te leggen, zodat ik mijn rechten en opties volledig begreep. Wat het meest opviel was hun toewijding aan mijn zaak; ze gaven echt om mijn welzijn en werkten onvermoeibaar om een ​​eerlijke regeling te bewerkstelligen.Hun expertise in de omgang met verzekeringsmaatschappijen was van onschatbare waarde. Ik had er vertrouwen in dat mijn zaak in goede handen was, en ze hielden me de hele tijd op de hoogte.Ik kan Letselschade Advocaat Amsterdam van harte aanbevelen aan iedereen die juridische hulp nodig heeft bij een letselschadezaak. Hun professionaliteit, empathie en expertise zijn ongeëvenaard.
Clint dB
Clint dB
Het contact met Liane Foe heb ik als zeer prettig ervaren. Na het eerste gesprek had ik er gelijk een goed gevoel bij. Ze is emphatisch, professioneel en duidelijk in hetgeen wat ze voor mij kon betekenen.
Jelena van Oosten
Jelena van Oosten
Sinds april 2019 hebben wij een top ervaring gehad met mw. Liane Foe, als letselschade advocaat. Liane is heel zakelijk, professioneel en persoonlijk. Echt zeker een aanrader om hulp van Liane in te schakelen. Nu maart 2021 wordt de zaak afgerond. Ik heb een uiterst prettige ervaring de afgelopen jaren met mw de Foe gehad. Bedankt voor de goeie steun. Met vriendelijk groet, Jelena en Ysbrand
js_loader
Over ons
overons-main-video-menu

We werken alleen voor slachtoffers, nooit voor verzekeraars. Onze hulp is vaak gratis, omdat we de kosten meestal op de veroorzaker verhalen.

Meer over ons Over onze aanpak
Is jou of een dierbare iets overkomen en twijfel je of je een zaak hebt? Beschrijf wat er is gebeurd
Onze klanten krijgen vaak een hogere vergoeding dan bij een juristenbureau. Overleg met de advocaat
020 737 1447